USB Gødning udgiver artikler om planter, alger, vandmiljø mv. for akvarister i Danmark. Dette er artikler, som er samlet og skrevet af USB Gødnings teamet. Vi fortsætter med at udgive såvel gamle som nye artikler.  Artiklerne er nu oprettet i printvenlig PDF version og kan enten ses online, downloades eller udskrives.

Du må gerne referere til eller henvise til vores artikler, med tydelig kildeangiveler. De må dog ikke anvendes til kommercielt brug.

Team USB Gødning.

PDF fil åbner ekstra vindue og er printvenlig

Bemærk at mange af disse artikler findes ikke i mobilversionen, da det vil være for omfattende at vise på mobilenheder. Vi henviser til at man bruger en computer/pc, for at kunne udnytte alle mulighederne.

Dette skema er noget bredere end de man ellers finder rundt om, så håber det er noget der falder i god jord.
Det kan bruges både i forbindelse med gær-CO2 og tryk-CO2.

Eks

325 liter planteakvarium, CO2, daglig gødning af egen produktion med mikro og makro.(For tiden anvendes USB Alt i en gødning). /// Lys, gødning samt CO2 tilsætning styret af GHL Profilux EX 3./// 4x54 watt Osram T5 dæmpbar, 10 - 11 timer, farvekode 827 og 865, 2 stk. af hver, tildels random styret af Profilux med skydage og skyer i perioder, ellers i fastlagt belysningsmønster over flere dage./// 2 Filtre 1x Eheim 2080 og 1 x Eheim 2078. /// CO2 tilsættes via Aquamedic reaktor 1000 (lidt endnu), og vandgennemstrømningen har sin egen 3000 liter pumpe, som styres af Profilux. /// Vandskifte ca. hver 14'ende dag med tilførsel af et "skviss" USB Care